Go to Top

Upravljanje objekta

Upravljanje večstanovanjske stavbe pomeni spremljanje stavbe, predlaganje ukrepov, sprejemanje in izvrševanje odločitev ter nastopanje v pravnem prometu in v pravnih postopkih pred pristojnimi organi, z namenom obratovanja, vzdrževanja in ohranjanja bistvenih lastnosti večstanovanjske stavbe.

ZAKAJ JE UPRAVLJANJE POMEMBNO?

  • Ohranja vrednost nepremičnine,
  • ohranja in izboljšuje kakovost bivanja,
  • ureja okolje v katerem se nepremičnina nahaja,
  • se izboljšuje energetska učinkovitost stavb v smislu varovanja okolja… .

Vse aktivnosti  povezane z upravljanjem nepremičnin so specializirane storitve. Krovni zakon, ki opredeljuje to dejavnost je Stanovanjski zakon, iz katerega izhaja tudi Pravilnik o upravljanju večstanovanjskih stavb, del predpisov opredeljuje tudi Stvarnopravni zakonik.

Upravljanje večstanovanjskih stavb zajema več opravil

Organizacijsko – administrativna opravila

  • Vodenje in ažuriranje evidence o lastnikih,
  • izvedba zbora lastnikov, priprava predlogov za odločanje lastnikov,
  • posredovanje informacij upravnim organom za potrebe vodenje registra stanovanj,
  • posredovanje informacij lastnikom stanovanj,
  • koordiniranje in nadzor izvajanja storitev,
  • arhiviranje dokumentacije… .

Tehnično – strokovna opravila

  • Pregled stanja nepremičnine in zemljišča ter ugotavljanje in organiziranje potrebnih vzdrževalnih del,
  • priprava plana vzdrževanja skupnih prostorov, delov objekta in naprav v stavbah za obdobje od enega do petih let,
  • zbiranje ponudb in izbor najugodnejših ponudnikov,
  • pridobivanje soglasij in dovoljenj za izvajanje del,
  • sklepanje pogodb za večja vzdrževalna dela in sklepanje drugih pogodb za redno vzdrževanje skupnih prostorov, objektov in okolice nepremičnine,
  • stalni nadzor pri izvajanju del,
  • organizacija nujnih intervencijskih del,
  • prijava morebitnih škod na skupnih delih,
  • nadzor smotrne uporabe skupnih prostorov,
  • izdelava letnih poročil,
  • arhiviranje tehnične dokumentacije in garancijskih deklaracij… .

Knjigovodska, računovodska in finančna opravila

  • Ugotavljanje finančnih obveznosti, razdeljevanje računov za vzdrževanje skupnih delov in naprav ter pripadajoče okolice,
  • zaračunavanje obveznosti lastnikom,
  • skrbno upravljanje z rezervnim skladom,
  • ažurno knjiženje vseh obveznosti in terjatev,
  • opominjanje dolžnikov oz. skrb za izterjavo dolžnikov… .

Pravno – premoženjska opravila

  • Sklepanje pogodb v imenu lastnikov za zavarovanje stavbe in njenih skupnih delov ter naprav,
  • zastopanje lastnikov v sodnih in upravnih zadevah povezanih s skupnimi deli in napravami  v okviru danih pooblastil,
  • zbiranje in priprava podatkov za tožbe in izvršilne predloge na sodišču,
  • vodenje evidenc izvržb,
  • sodelovanje in priprave mediacije,
  • obremenitev lastnika s stroški postopka sodne izterjave stroškov, ki jih najemnik ni plačal,
  • pravna  pomoč in svetovanje lastnikom o upravljanju skupnih prostorov, delov, naprav in pripadajoče okolice… .