Upravljanje večstanovanjske stavbe pomeni spremljanje stavbe, predlaganje ukrepov, sprejemanje in izvrševanje odločitev ter nastopanje v pravnem prometu in v pravnih postopkih pred pristojnimi organi, z namenom obratovanja, vzdrževanja in ohranjanja bistvenih lastnosti večstanovanjske stavbe.
ZAKAJ JE UPRAVLJANJE POMEMBNO?
- Ohranja vrednost nepremičnine,
- ohranja in izboljšuje kakovost bivanja,
- ureja okolje v katerem se nepremičnina nahaja,
- se izboljšuje energetska učinkovitost stavb v smislu varovanja okolja… .
Vse aktivnosti povezane z upravljanjem nepremičnin so specializirane storitve. Krovni zakon, ki opredeljuje to dejavnost je Stanovanjski zakon, iz katerega izhaja tudi Pravilnik o upravljanju večstanovanjskih stavb, del predpisov opredeljuje tudi Stvarnopravni zakonik.
Upravljanje večstanovanjskih stavb zajema več opravil
Organizacijsko – administrativna opravila
- Vodenje in ažuriranje evidence o lastnikih,
- izvedba zbora lastnikov, priprava predlogov za odločanje lastnikov,
- posredovanje informacij upravnim organom za potrebe vodenje registra stanovanj,
- posredovanje informacij lastnikom stanovanj,
- koordiniranje in nadzor izvajanja storitev,
- arhiviranje dokumentacije… .
Tehnično – strokovna opravila
- Pregled stanja nepremičnine in zemljišča ter ugotavljanje in organiziranje potrebnih vzdrževalnih del,
- priprava plana vzdrževanja skupnih prostorov, delov objekta in naprav v stavbah za obdobje od enega do petih let,
- zbiranje ponudb in izbor najugodnejših ponudnikov,
- pridobivanje soglasij in dovoljenj za izvajanje del,
- sklepanje pogodb za večja vzdrževalna dela in sklepanje drugih pogodb za redno vzdrževanje skupnih prostorov, objektov in okolice nepremičnine,
- stalni nadzor pri izvajanju del,
- organizacija nujnih intervencijskih del,
- prijava morebitnih škod na skupnih delih,
- nadzor smotrne uporabe skupnih prostorov,
- izdelava letnih poročil,
- arhiviranje tehnične dokumentacije in garancijskih deklaracij… .
Knjigovodska, računovodska in finančna opravila
- Ugotavljanje finančnih obveznosti, razdeljevanje računov za vzdrževanje skupnih delov in naprav ter pripadajoče okolice,
- zaračunavanje obveznosti lastnikom,
- skrbno upravljanje z rezervnim skladom,
- ažurno knjiženje vseh obveznosti in terjatev,
- opominjanje dolžnikov oz. skrb za izterjavo dolžnikov… .
Pravno – premoženjska opravila
- Sklepanje pogodb v imenu lastnikov za zavarovanje stavbe in njenih skupnih delov ter naprav,
- zastopanje lastnikov v sodnih in upravnih zadevah povezanih s skupnimi deli in napravami v okviru danih pooblastil,
- zbiranje in priprava podatkov za tožbe in izvršilne predloge na sodišču,
- vodenje evidenc izvržb,
- sodelovanje in priprave mediacije,
- obremenitev lastnika s stroški postopka sodne izterjave stroškov, ki jih najemnik ni plačal,
- pravna pomoč in svetovanje lastnikom o upravljanju skupnih prostorov, delov, naprav in pripadajoče okolice… .